søndag 12. april 2009

Hjemlengsel

Jeg (Karoline) har sagt det mange ganger at jeg ikke er en person som lengter hjem. Men nå gjør jeg faktisk det, iallefall gjorde jeg det i går. Da var det 1.påskedag og som innlegget under sier så var det en dag full av aktiviteter. Men midt i alle aktivitetene savnet jeg sånn å treffe de jeg er glad i. Å gå i kirka er i grunnen veldig ensomt når ingen kjenner oss. Vi må jobbe veldig for å i det hele tatt komme i snakk med folk. Jeg har jo alltid vært glad i å gå på IMI, men jeg ser at heller ikke det ville vært det samme uten alle menneskene som jeg er glad i. Og det at de er glad i meg.

Tiden fremover ser jeg for meg kan bli litt ensom. De menneskene vi har fått litt kontakt med flytter eller er på ferie i hjemlandet. Men det er også en mulighet for oss til å utvide nettverket. Men hvis du ber kan du godt be om at vi kan finne oss flere venner...

Har snakket med flere hjemmefra og rapporter sier at våren er i anmarsj. Nyt den!! Den gode våren hjemme er ikke å forakte!! Det nærmeste vi kommer norsk vår er reisen vår til Kina. Der er det norsk vårtemperatur nå. Og lørdag reiser vi dit!! Alle utsendingene i Asia skal møtes der for å kurses og bli kjent med arbeidet der. Gleder oss veldig!! Barna blir også med og vi utvider uka med 4 dager. Kuming og Lijang heter stedene vi skal på. Men nå må jeg ut og få fiksa kameraet. Kan ikke reise til Kina uten kamera!!

3 kommentarer:

  1. Hei Karoline og Tor Arne!
    Vil bare oppmuntre dere med at det en kjent utfordring; Det å knytte nye kontakter på tvers av kultur- og språkbarriærer. Men fatt mot: Det løsner med tiden. Og når det først gjør det, når man da oppnår et vennskap man faktisk har måttet jobbe litt for, så setter man det også høyt. Det betyr mye og det gir mye, og man bærer det med seg resten av livet. Men lett er det ikke bestandig, det er vi flere som har erfart. Og jeg ber, og derfor vil jeg også huske på dere i bønn. Ønsker dere god tur og et fortsatt flott opphold. Gøy å lese på bloggen deres. Masse hilsener fra familien Bischler i Kamerun

    SvarSlett
  2. Kjære venner!
    Jeg har prøvd igjenå sende en hilsen på bloggen!!! Vet ikke om jeg lykkes nå heller, men forrige hilsen forsvant...
    Kan ikke skrive alt om igjen nå, så sent på kvelden, men hadde bare lyst å si at vi savner dere også!
    Håper dere har det supert i Kina! Barna var knallfine på bildene fra sommeravslutningen!!! Gald i dere!!!! Fam Blindheim:-)

    SvarSlett
  3. Hei, Eg kjenner meg att i mykje av det du skriv, Karoline. Takk for at du/de delar det. Håpar at de kjenner at det løsnar snart og at de ikkje kjenner dykk så åleine. Helsing frå Linda (og Ronny) i Bolivia

    SvarSlett