mandag 3. august 2009

Nei, så tjukk du har blitt...

Heldigvis er ikke dette en kommentar jeg har fått selv om den helt sikkert kunne sies om meg også. Men i dag er jeg rystet over Filippineres frekkhet! Det må nok skrives på kulturforskjeller, men hør her:

Jostein og Camilla som vi jobber med her ute kom tilbake etter 2 mnd i Norge. Det første jeg tenkte da jeg så dem var at de så så friske ut!! Solbleika hår, god farge i ansiktet, flotte og uthvilte. I dag på kontoret har bortimot alle som har møtt Jostein kommentert to ting:
- du har lagt på deg
- så rød du er i ansiktet

Jeg ser fargen i ansiktet. Men den er ikke er rød men frisk. Kiloene påstår han er flere enn da han reiste, men jeg ser det ikke. Uansett, tenk å si det! Og så til den flotte mannen da!

Jeg har klart og tydelig fortalt dem at når jeg/hvis jeg legger på meg vil jeg ikke høre det fra dem. De får finne på noe annet å si. De ler av det og ser vel ikke helt hva som er galt med å si det det de sier......jaja, kultur er interessant. Her bør man ha et avslappet forhold til kroppen iallefall.

Sist fredag hadde de om en sunn og god livsstil på fellessamlingen. Til slutt skulle alle veies og regne ut BMI-en sin!!! Jeg så nok någet overrasket ut og møtelederen sa at alle skulle gjøre det untatt Karoline. Om det var fordi jeg var eneste nordmann eller fordi de ikke ville utsette vekta for den utfordringen vet ikke jeg. Tipper det var det første... (har noen konkurrenter her som nok veier mer enn meg som fikk lov til å gå på vekta:))

Sånn bortsett fra det jeg har skrevet om over har vi det bra her. Tor Arne er i Norge frem til slutten av denne uka. Han utnytter dagene godt. Det å være gressenke med hushjelp er veldig annerledes enn uten. Det går kjempefint, men gleder oss selvsagt til han er tilbake. Ungene er friske og glade. De er fullstendig språkforvirra og gleder seg over at Garcia's er tilbake. Solveig har fått seg ei ny venninne i et av nabohusa og det er til stor glede.

1 kommentar:

  1. herlighet, som jeg kjenner meg igjen. Hørte det sammen etter mitt Norges opphold. "Jeg tror sannelig du har lagt på deg..." Det er vanskelig å smile da, gitt.

    Vi har prøvd å oppdra dem til å ikke si slikt til nordmenn, men det ser ikke ut til å hjelpe i det lange løp. Vi får ta det på kontoen TIP: (This is the Philippines) :-)

    SvarSlett